Doporucte zakladni desku pro tiche PC

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Úterý Prosinec 11 10:06:17 CET 2012

Dne 10.12.2012 22:46, Jan Waclawek napsal(a):
> Mozno som uplne tupy, ale nechapem, akym presne mechanizmom tento druh slucky (t.j. zem skratnuta na oboch koncoch USB kabla o plast, predpokladajuc inak korektny USB kabel) moze vadit. Mozete prosim ist trocha viac do podrobnosti?

Projev byl ten, ze prace s SD kartou byla mozna jen v rezimu full speed,
pokud jsem predtim zapomnel vyhodit ehci_hcd modul a jelo se highspeed,
strasne to blblo (karta nenalezena, chyby pri cteni, zpomalovani az
tuhnuti prenosu).

Kdyz si to dam do souvislosti s threadem o napajeni SD karty (tusim na
mcu.cz), vychazi mi z toho, ze SD karty jsou dost narocne na kvalitu
napajeni a umi na nem udelat poradnou paseku.

No a cast napajeciho proudu (spis vetsi, protoze kabel je original ke
ctecce = 4x chlup + 1x cosi kolem, nicmene prurez "stineni" se mi jevil
vetsi jak prurez zily) tekla stinenim. Presny mechanismus vzniku
problemu neznam, mohla to byt napr. indukce soufazovych spicek do D+/D-
paru, projevujici se jako SE0.

Stipacky pomohly, dal jsem to neresil. Proc to pomalu jelo a rychle ne -
predpokladam, ze pri HS to produkovalo vetsi bordel a to az takovy, ze
uz to zacalo vadit.

"Korektni USB kabel" to rozhodne neni, minimalne proto, ze nema na
koncich A a B USB konektor :-), ale 5 dutinek na "zlate koliky". Navic
je dost subtilni. Byl ale dodan se cteckou.

   TomM