doporucene utahovaci momenty pro kabelova oka?

Pondělí Prosinec 10 01:29:39 CET 2012

Taky jsem takhle uvažoval. Ale nevím, jestli ten moment je daný zrovna
pevností šroubu. Podle toho, co nám říkali ve škole, dokonalé spojení
nastane při plastické deformaci materiálu (celoplošný styk materiálu,
plynotěsný spoj). Je tam Cu oko, takže materiál (proti železu) s
relativně velmi nízkou pevností. Mezi tím jsem našel v jakési podnikové
normě PRE GS211 odkaz na ČSN 17 1340 "Spojovací a ukončovací prvky pro
silové kabely a vodiče" a pro M8 tam píšou 22+-1,5 Nm. Hledal jsem to,
ta ČSN už neplatí, ale aspoň se mám čeho chytit.
Anděl