Mirne OT: Clovek je elektricky stroj

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 6 14:42:13 CET 2012

Pískání v uchu mám taky, to je ale asi poškození nebo únava sluchu, nebo
nějaký zbloudilý mozový signál.

Ale jinak si novináři občas pletou i ultrazvuk a infrazvuk.

Přenos zvuku mikrovlnným zářením probíhá tak, že máme modulátor, mikrovlnný
vysílač, anténu a přijímačem je lidské tělo, kde porbíhá demodulace na
vnitřních nelinearitách. Optimální nosný kmitočet, kdy bylo dosaženo
nejlepších výsledků byl 900MHz, změřte si vzdálenost od ucha k uchu skrz
hlavu.

Přenos informace tak aby ji člověk neslyšel a přesto vnímal, se provádí
subliminálními technikami, ty byly vyvíjeny od 70. let až do dnešních časů,
kdy lze subliminálně zvukem předávat i obrázky. V komerčním sektoru si
dokážu představit např. metodu Dr. Taylora (ta principiálně vychází z
přelomu 70/80 let), k dostání i u nás na různých stimulačních
audioprogramech (historicky jsem snad sem o tom už něco psal). Nejde tedy o
žádný ultrazvuk, ale naopak o běžný zvuk doplněný o L/R zpoždění a modulace
(a tím i kmitočty když si to hodíte na FFT spektrum) - tyto kmitočty jsou
však infrazvukové.

Přenos zvuku ultrazvukem ale je možný a používá se u úzcesměrové reprodukce,
kdy k demodulaci dochází na nelinearitách v lidském uchu, takže je skutečně
slyšet uchem. Před časem se s tím chlubilo nějaké muzeum v usa, že výklad k
exponátu je slyšet jen v určitém místě a všude jinde je ticho.

Pro přenos informací ultrazvukem by se dalo využít rezonance kostí v hlavě,
to je ale z principu nespolehlivé, každý máme jiný rozměr a tím i rezonanční
kmitočet. Ale třeba to mají vychvytané a dspčko tam krmí 50 ultrazvukových
nosných.

Docela by mně ale zajímalo, jakým způsobem se dociluje některých stavů mysli
v programech i-doser, ale nedostal jsem se ještě k tomu abych se tím
zabýval. Protože to co ty programy umí, tak to čistě mozkovými vlnami ve
zvuku nelze docílit.