RE: vysavač na stavební prach?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Srpen 20 11:36:14 CEST 2012

Abych shrnul názory člověka co uz ma v této problematice neco za sebou.
a) Bezsackove luxovace jsou trosku lakdlo na lidi, když to reknu slusne. V
podstate ty cyklony a jiné slouží jen k odstraneni vetsi casti bordelu co
projde luxovačem, zbytek chytaji filtry za nim. A o tech reklama mlci...
b) ETA - roky jsem v dilne pouzival hrncak co se vyrabel leta pane v
kooperaci s Rowentou. Luxoval jsem s nim i sadrokarton a podobne lahudky,
uvnitr by jen velky papirovy pytel a za nim cca 2 cm placka z molitanu jako
poslední zachrana při prasknuti pytle. Co nemel, tak "odrazec kamenu" na
vystupu z hadice. Minim tim kousek plastiku, co otoci vzduch vcetne bordelu
co vyleti dovnitř luxovace o 90 stupnu v podstate do drahy po obvodu
luxovace. Když to tam neni, tak sutrak urychleny vzduchem je schopen
prolitnou pytlikem a je to na uklid, ten molitan před motorem je jen ochrana
před piskem.... Ochrana ložisek pomoci jejich kryti krytkami co jsou
soucasti ložiska je v pripade sadrokartonu vec iluzorni. Ty loziska, pokud
není zabezpecena jejich další ochrana, tak aby nebyly ofukovany bordelem
proste za nejakou dobu odejdou, vymeni se a jede se dal. Celkem rutina,
jednou ale s tim stavebni bordel uklízela zena a nedbala toho, ze ji
zacinaji klesat otáčky na turbine a luxovala dal. Z motoru se zakourilo a
opravovat jsem to uz nechtel. Ty ložiska jsem vymenoval tusim celkem
dvakrat, nikdy nebyl problém s uhliky ci komutatorem. Na druhou stranu se s
nim luxovalo podstate jen v dilne, k domácímu luxovani si moc necuchnul.
Zato se s nim uklizely bezne spony u soustruhu vcetne emulze. A to nebyl
urcen pro mokre vysavani.
c) Na firme mam prumyslovy luxovac, daji se k nemu dat i 100 mm hadice, na
stavebni bordel se v podstate pytlik u této tridy nepouziva a provozuje se
to jen na hlavni filtr, co vypada jak filtr vzduchu do auta. Jednou za cas
se vyklepe a vyfouka a jede se dal. Lituju jen, ze jsem jej tehdy nekoupil s
oklepavacem toho hlavního filtru. Takze to chce pravidelne do luxovace
kopnout a podobne grify....
d) Po smrti ETY jsem koukal po nahrade. Kriteriem byla dostupnost spotrebaku
jako jsou filtry, pytliky,... Dalsim plusem byla dostupnost prislusenstvi. I
když dlouha hadice k brusce a podobnému naradi stoji jako noname luxovac, je
s ni prace nesporne komfortnejsi, nez zvedat luxovac do vysky aby vysla
hadice.... Takze z toho vylezl Karcher. Nechal jsem si poradit od chlapa co
je prodava (na malomeste, kde ještě plati ze spokojeny zakaznik je deviza
firmy a vrati se, ne ze shrabnu vejvar a seru na tebe) a dosly jsme k modelu
IMHO WD 4.200 http://www.technika-vm.cz/karcher-wd-4-200/ s trosku vetsi
nadrzi, protože ma profesionalnejsi filtry nez trojkova rada. Taky ze se
nesmí zapomenout na to, ze pokud je tam filtracni pytel a ještě tenhle filtr
tak je zahodno aby se tam vesly taky nejake ty necistoty. A pokud to ma
fungovat, tak proste ten skladanej filtr musí byt dost velky jinak toho moc
nenaluxuje. Filtry se navíc daji cistit i vodou, nemusi se jen foukat.
Provozuju jej při "zednicine" s pridavnym filtracnim pytlem, nikdy jsem jej
netrhl a spokojenost. Hlavni filtr se min zanasi a když se luxovac cisti,
není tolik bordelu. Vynda se pytel a odnese se, vnitrek "zlutaka" se vytre,
da se dalsí pytel, popr. se prohodi hlavni filtr za zalozni a jede se dal.
Je to pohodlnejsi nez po drobnejsi zednicine byt při vyklepavani nadrze od
bordelu. Když je toho vic, tak se holt usetri za pytliky, a je s tim ale
zase vic práce... Mam k tomu pridavny set s delší hadici
http://www.technika-vm.cz/karcher-sada-pro-cisteni-automobilu-a-dilnu/ a
nemuzu na "zlutyho" rict jedine spatne slovo, snad jen ze se mu občas nechce
schovat kabilek, namotavani snury mi trochu zlobi. Něco uz odmakal a
spokojenost

Radek