akumulátory

Úterý Srpen 14 22:59:44 CEST 2012

no já jen vím, že ten uhličitan se rozpouští dost blbě. Karbonizace
(vznik uhličitanu) je ten důvod proč se v NiCd článkách mění elektrolyt.
Uhličitan zvyšuje vnitřní odpor článků a dochází i k poklesu kapacity.
Ta destilka za několik dní něco rozpustí, ale né všechno. U starých
zanedbaných článků se uhličitan rozpouštěl i louhem, je to úspěšnější
než s destilkou.Po naplnění se baterka párkrát nabila/vybila a pokud
kapacita nevycházela, změřila se karbonizace a když tam bylo uhličitanu
víc, měnil se louh a pak už obvykle kapacita vyšla.
Ještě jak někdo zmiňoval ten olej - dokud se olej nepoužíval, měnil se
louh cca po 2-3 letech. Časem sice byla snaha ten interval prodlužovat,
ale né výrazně. Od doby co se olej používá, výrobce tvrdí že louh by tam
měl vydržet po celou dobu životnosti baterie. Ale když přijdete do
Alkalu (servis baterek, sídlí taky v objektu Feraku), řeknou vám že po
10 letech by se louh vyměnit měl. Nevím proč se při opravách do starých
článků olej nedává, jen vím že mi říkali ža se nedává.
Ohledně stavu takové staré baterie - pokud má kapacitu pod 60%, vyhazuje
se. Někdy i pod 70, pokud je to startovací a už nedá proud. Na takové
hraní doma může baterka mít klidně pod 50%, protože tu kapacitu stejně
asi nikdy nevyužijete :-) a máte dobrý pocit, že máte trochu energie na
horší časy. Já teď mám ve sklepě baterku 12V 24Ah připravenou na
ekologickou likvidaci, až zase pojedu do Alkalu nebo do Feraku. Je stará
skoro 30 let a má pod 40% kapacity (když jsem jí před rokem měřil), ale
to by mi nevadilo. V paneláku nemáme světlo ve sklepě a tam jsem si s ní
svítil. Normálně jsem jí musel nabít 2x až 3x ročně, vybila se v
podstatě samovybíjením. Jenže co mi vadí víc než pokles kapacity, že
vydrží nabitá jen měsíc i když tam nesvítím.
Anděl