Hlasitost USB audio zariadenia vo WinXP, was: Avast detekuje Trojana

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 14 21:00:59 CEST 2012

Zdravím,
  je zajímavé, že já jako uživatel zcela odlišného OS mohu potvrdit totožné
chování - USB zvukové karty "základního typu" (tedy ne profesionální či
audiofilské v cenách desítek tisíc) se mnohdy v mixéru zobrazují jako
částečně nebo zcela neovladatelné. Vstupní regulace buď zcela chybí, nebo
má 2 úrovně - jezdec skáče mezi stavem 0 - ticho a 100% - plný signál a
žádná mezihodnota neexistuje. Jindy i tento jezdec chybí. Podobně jsou na
tom regulátory výstupu.
  Tento problém je odstraněn až v nových distribucí použitím zcela softwarového
(emulovaného) mixéru. Předpokládám, že i nové windows to budou řešit obdobně,
pokud již tuto regulaci také umožňují.
  Domnívám se tedy, že ty USB zvučky prostě tuto hardwarovou regulaci
postrádají a standardní hardware-based mixér je tedy nemůže ovládat.
Pro uvedený OS by tedy asi skutečně bylo třeba stahnout nějaký "soft-mixer",
ale pro naprostou neznalost architektury zvukového subsystému na těchto OS
více neporadím.
  Zdraví Pavel