Re: Ekvitermní regulace Junkers FW100

Robert Vida vida.hu na gmail.com
Neděle Srpen 12 19:09:24 CEST 2012

Dobrý deň

 Ja mám ZSBR16-3A + FW100+ podlahové kúrenie. Tak isto ma štve tá logika
kotla. Ja som spozoroval, že trvalý beh čerpadla je zavinené okrem
protimrazovej poistky aj inou vecou. Prejavuje sa to v prípade ak
požiadavka na vykurovací výkon je menší ako minimálny výkon kotla.
Vysvetlím to na príklade: FW 100 žiada od kotla teplotu vykurovacej vody
30°C, Kotol na min výkone prekročí tuto teplotu a vypne horák. Teplota
spiatočky (aj podlahy je 27°C ). Avšak čerpadlo beží naďalej, ale horák sa
nezapne, pretože teplota vody v kotli nedosiahlo zapínaciu hodnotu 25°C
(30-5=25°C; hyterézia kotla je nastavená na 5°C). Zníženie hysterezie
nepomôže. Akonáhle regulator žiada teplotu vykurovacej vody vyššiu ako 0°C
beží čerpadlo nezávislo od zapnutia horáku.

Ja som túto necnosť vyriešil tým že som nastavil časový program na FW 100,
tak že od 6:00 do 8:00 a od 17:00 do20:00 mám nastavenú požadovanú teplotu
22°C a zvyšok dňa (19 hodín) mám nastavenú teplotu 13°C. Teplota v
miestnosti je cca 20,5°C, zmeny teploty sú malé, pretože stavba má dobrú
akumulačnú schopnosť. Protimrazovú poistku som nastavil na -5°C. pri
vonkajšej teplote > -5°C beží čerpadlo iba 5 hodín (namiesto 24h)

Štve ma (hlavne v lete) aj ten standby príkon 8W.  Časom plánujem nahradiť
ten "vykurovací" transformátor ktorý napája alektroniku za spínaný zdroj
alebo lepší toroid. Musím však zistiť, či elektronika potrebuje striedavý
signál z trafa alebo to stačí napájať z jednosmerného napätia. Jedno je
však isté: tuto sezónu to pôjde ešte s originálnym zapojením....

robo