DCF77 [bylo: zase uroven skoly]

Marek Peca marek na duch.cz
Sobota Srpen 11 09:22:17 CEST 2012

> Ja nevim - u te BPSK se vsude pise ze to ma mit vetsi dosah nez ASK.
> Nezkousel jsem to, misto integrovaneho prijimace s krystalem bych musel
> pouzit neco uplne jineho. Jen nejak nemohu uverit tomu ze tak maly fazovy
> zdvih a prijimac s sirkou pasma cca 2KHz na tom muze byt sumove lip, nez
> prijimac ASK s sirkou 10Hz. No ale kdyz to tvrdi, asi to maji spocitane.

Priznam se, ze jsem to nepocital. Take si nejsem uplne jist, zda vyhoda
vetsi sirky pasma (500:1?) prevazi maly zdvih. Mozna ano, ale pokud to
chapu dobre, tak hlavnim cilem hry je obrana proti uzkopasmovemu ruseni.

Budu-li mit v blizkosti prijimace silny zdroj, zasahujici do prijimaneho
pasma, muze mnohonasobne prevysit rozdil ASK zubu a klasicky prijimac toho
moc neprijme, zvlast, pokud rusicka taktez amplitudove kolisa. Proti
tomuhle podle me BPSK PRBS muze byt dost odolna. Ale priznam se, ze
narozdil od Vas nemam zkusenosti s praxi prijmu DCF77 a jeho problemu.

Uz nekolikrat v prubehu poslednich 8 let jsem se do tohohle DCF77 s
kodovou demodulaci chtel pustit, ale protoze o to nikdo krome me nemel
zajem, nechal jsem to spat.

ZdraviM.P.