OT: SW na odmerovani z obrazku

Ivan Kiss Ivan.Kiss na novohrad.sk
Středa Duben 25 13:36:09 CEST 2012

V sucasnosti su pouzivane v zasade dva principy CCD a CIS.
Do prilohy som dal principialne schemy oboch. Ide o priecny rez
snimacich hlav.
(snad admin prepaci malu prilohu)
Skusim to popisat:

CCD hlava pracuje tak, ze dokument je osvetleny CCFL lampou (niekedy aj
LED), obraz je sustavou zrkadiel cez optiku  preneseny na riadkovy (par
cm dlhy) klasicky CCD snimac
Okrem ineho, sa tento princip vyznacuje pomerne velkou hlbkou ostrosti.
Priklad scanu som zavesil sem:
ftp://ftp.printtrade.sk/para/vypredaj/CCD.jpg
Tento zakladny princip byva u vyspelejsich scanerov doplneny roznymi
ficurinami, ako napriklad alternativne osvetlenie druhou CCFL vybojkou,
umiestnenou na druhej strane, alebo komparativnym scanovanim v IR
oblasti. Eliminuje sa tak prach ci skrabance na filmovej predlohe.
Niektore filmove scanery servom vymienaju optiku, cim dosiahnu vyssie
rozlisenie, na ukor plochy.

CIS (contact image scaner)  pouziva na osvetlenie dokumentu rad
trojfarebnych RGB LEDiek. Obraz je preneseny cez dlhe pole "tycovych"
sosoviek na snimac. Toto pole sosoviek je na celu sirku dokumentu,
takisto aj snimac. Snimac vsak neobsahuje ziadne farebne filtre. Farebny
scan je rieseny tak, ze sa dokument alternativne osvetluje R, G a B
svetlom trojfarebnych LEDiek. Scanuje sa teda na trikrat. Obraz potom
posklada elektronika scanera.
Nie som si 100% isty pouztym snimacom. Pokial viem, je tiez CCD, ale
mari sa mi, ze som niekde narazil aj na CMOS prevedenie (V beznej praxi
to nikoho u tychto hraciek nezaujima)
Hlbka ostrosti tohoto systemu je velmi mala. Je vsak kompaktny, lacny ...
Priklad scanu na porovnanie s CCD je tu:
ftp://ftp.printtrade.sk/para/vypredaj/CIS.jpg

Priklady scanov som sa uz neodvazil dat do prilohy, vsak poznate admina :-)

Podotykam, ze cerpam info od EPSONu. Nepytajte sa ma na spominane
skreslenie toho Canonu. Prilezitostne sa na to opytam jedneho znameho
Canon-aka.

Ivan Kiss