OT: dnesni piloti, ridici atd. (bylo: Re: ot: Posledni letraketoplanu Discovery)

Milan B. milan na bastl.sk
Sobota Duben 21 22:29:12 CEST 2012

On 21.4.2012 21:54, Michal Krestan wrote:

> Jen mi nejak neni jasne, jak by nekdo chtel potom v jedne ruce drzet
> ovladace tahu motoru a v druhe rizeni letadla.

Skusim upresnit, co som myslel tou mojou poslednou poznamkou o opacnej
ruke (predpokladam, ze ta je zdrojom nejasnosti):

Pilot na lavej sedacke drzi asi riadenie v lavej ruke a pravu ma na
ovladani tahu motora.

Pilot na pravej sedacke drzi riadenie v pravej ruke (tzn opacnej ako
pilot na lavej sedacke) a lavu ruku (tzn opacnu, ako pilot na lavej
sedacke) ma na ovladani tahu motora

Takze sa mi zda celkom jedno,  ci ma riadenie medzi nohami alebo po
stranach (lavy pilot nalavo a pravy pilot napravo) - proste ked si
presadne, tak musi drzat riadenie opacnou rukou ako pred presadnutim.

-m-

> U Boeingu je rizeni mechanicky spolecne spojene pro obe sedacky,
> Airbus to ma tak, ze kdo zmacne priority tlacitko, tak ten ridi, nebo
> se poloha side sticku scita, takze kdyz jeden to da uplne vlevo a
> druhy vpravo, tak to leti rovne :-) Mimo tedy hlasoveho varovani "dual
> input".

Michal