OT: dnesni piloti, ridici atd. (bylo: Re: ot: Posledni letraketoplanu Discovery)

Michal Krestan krestan na hw.cz
Sobota Duben 21 21:54:39 CEST 2012


Jen mi nejak neni jasne, jak by nekdo chtel potom v jedne ruce drzet 
ovladace tahu motoru a v druhe rizeni letadla. U Boeingu je rizeni 
mechanicky spolecne spojene pro obe sedacky, Airbus to ma tak, ze kdo zmacne 
priority tlacitko, tak ten ridi, nebo se poloha side sticku scita, takze 
kdyz jeden to da uplne vlevo a druhy vpravo, tak to leti rovne :-) Mimo tedy 
hlasoveho varovani "dual input".

Michal

----- Original Message ----- 
From: "Milan B." <milan na bastl.sk>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 21, 2012 9:11 PM
Subject: Re: OT: dnesni piloti,ridici atd. (bylo: Re: ot: Posledni 
letraketoplanu Discovery)


On 21.4.2012 20:19, Petr Labaj wrote:
> A jaky je tedy prosim duvod toho, ze je joystick na opacne ruce ?
> Je to jen kvuli tomu, ze si vyrobce zjednodusil konstrukci nebo to ma
> nejaky hlubsi duvod?

Ja si neviem dost dobre predstavit, ako by pilot na pravej sedacke v
lavej ruke drzal sidestick a pravou obsluhoval stredne panely ...

Takze ano, vyrobca si zjednodusuje konstrukciu, v opacnom pripade by asi
musel urobit dvojmo skoro vsetko.

Ale mne to pride uplne zajedno. Ak by mali knipel tradicne medzi nohami,
takisto by ho musel drzat v opacnej ruke.

-m-

> Dekuji,
> Petr Labaj
>
> ***********************************
>
> From: "Michal Krestan"<krestan na hw.cz>
> To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Saturday, April 21, 2012 4:26 PM
> Subject: Re: OT: dnesni piloti,ridici atd. (bylo: Re: ot: Posledni 
> letraketoplanu Discovery)
>
>
>
> Neni to tak, ja kdyz zacinal na dopravnim letadle, tak cely vycvik byl z 
> prave sedacky druheho pilota a je tomu tak dodnes. Radsi se vsak nebudu 
> vyjadrovat k tomu, jaka je dnes uroven novych pilotu, kteri chteji 
> zasednout na sedacku druheho pilota dopravniho letadla. Zrovna tento mesic 
> jsem absolovoval nekolik vycvikovych letu s piloty, ktere nase spolecnost 
> vzala a musim rict, ze uroven jde nejak s casem dost dolu. Z toho celkem 
> chapu, ze dnes uz zadna spolecnost nechce zamestnat pilota s minimalnim 
> naletem 200 hodin, ale vyjimky se najdou. Dost zalezi na tom, jak kvalitni 
> byla skola, ktera delala cely vycvik.
>
>              Michal
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list