OT: SW na odmerovani z obrazku

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Duben 20 09:35:15 CEST 2012

Nainstaloval jsem si kvuli tomu OO. ;-)

To je ale zjevne nepochopeni ucelu/duvodu toho mereni.

Jakekoliv mereni bez toho k jakemu ucelu slouzi a bez toho ze vime ceho
se potrebujeme dobrat je na nic. Na co tedy merit lozisko, ktere bud
splnuje normu nebo ne. Potrebuju merit veci, ktere nejsem schopen nijak
jinak lepe merit.

Uplne presne je to priklad toho kolecka z tech hodinek.

V realu jsem schopen zmerit zhruba prumer kola pres zuby a jak je silne
- nic vic beznyma (i mene beznyma) prostredkama nezmerim.
Na zaklade vcerejsiho odmereni z obrazku, ale jsem schopen odvodit s
naprostou jistotou, ze kdyz mi vychazi rozmer 0.04978in dalsi 0.3312in a
dalsi 0.01253in a ze to kolecko je z americkych hodinek, ze vyrobni
rozmery budou 0.05, 1/3 a 0.0125 palce. Nic z toho kdyz vam to kolecko
dam do ruky tim co mate doma nezmerite (myslim tim presneji).

Na zaklade toho jsem schopen udelat polotovary kola a take vyrobit
nastroje, ktere tam udelaji ty zuby silne 0.3mm a jejich kontrolu udelam
zase stejnym skenerem - tak aby videl jejich tvar a jen srovnavaci
metodou ty tvary porovnal.

V nastrojarine se velmi casto vyskytuji pripady na ktere zadne vykresy
nikdy nedostanete. Hodinarina je take jeden z techto oboru - vemte si,
ze standardni hodinarskej soustruh nema suporty - obrabeci nuz drzite v
ruce. ;-)

Radek Vicek