OT: SW na odmerovani z obrazku

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Duben 19 16:50:39 CEST 2012

Na http://uloz.to/xsnbT8W/lozisko-pokus-odg je ložisko 687-2RS, položené
na sklo scanneru EPSON V200 a sejmuté s rozlišením 2400 DPI. Tento
obrázek poté byl vložen do LO Draw a okótován malý a velký průměr.

Nikde žádná kalibrace, LO Draw si zvolil velikost obrázku na stránce
podle rozlišení v hlavičce bitmapy.

Ja je vidět, strojařská přesnost se určitě nekoná (i když bychom mohli
diskutovat o přesnosti umístění vodicích čar/kót). Všimněte si i
astigmatismu (zkreslení X versus Y), na větším rozměru (pokud by byl
srovnatelný s max. scanovatelnou plochou) se pak dá pozorovat i
nelinearita v jedné ose.

Jak jsem chtěl už v předchozím příspěvku napsat: třeba na analýzu
rozměrů DPS a tam použitých součástí apod. je metoda více než použitelná
(a tak taky u mě funguje už dlouho), nic ze strojařiny bych takto (tedy
bez kontrolní míry) neřešil.

---
Jirka