Kompatibilita EPROM - zaloha historickeho rizeni CNC brusky

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pondělí Duben 16 11:47:06 CEST 2012

On Mon, Apr 16, 2012 at 11:27:43AM +0200, RV wrote:
> Zdravim,
>
> uz jsem se tu o tom zminil, ze znamy koupil cca 25 let starou (C)NC
> brusku naplocho Jakobsen.
>
> Cele rizeni je dosti vyzivne - obsahuje cca 20ks EPROM, ruzne NMOS
> bazmeky a pod..
> Rizene je to asi NMOS procesorem 80286 a k nemu sekunduje 80287. Tusim,
> ze jsem tam ale zahledl i neco od Hitachi z rodiny HMCS6800 - urcite je
> tam ADAU HD46508. Ale nasel jsem tam i HMOS procak od intelu 8751.
> Proste ukrutna smeska.
>
> Kolega ma strach, ze by mu mohl nejakej rychle letici smejd z CERNu ;-)
> [...]

Dobry den,

ja mel vzdycky za to, ze klasicke *EPROM fungovaly pri cteni uplne
stejne jako nejaka ROM, nebo SRAM - proste poslat na adresni sbernici
adresu, nahodit signal RD/OE a CE (nebo neco na ten zpusob) a z datove
sbernice vycist hodnotu. Jediny mozny problem bych videl v casovani,
pokud by byl procesor rychlejsi, nez co *EPROM zvladne.

Ale mozna se mylim, nikdy jsem s tim nedelal (jen si kdysi procital
par datasheetu). Kazdopadne by me dost prekvapilo, kdyby zminena EPROM nesla
nahradit jinym pinove kompatibilnim kouskem i klidne s jinou technologii
(napr. FLASH)...

P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz