AKU - vrata

Pondělí Duben 16 09:41:55 CEST 2012

Problém je, že to napětí máte závislé na stabilitě sítě. Ale asi bych s
tím nedělal vědu, snížil bych to těma diodama cca o 1V. V autě je to
napětí vyšší, protože to baterku nedobíjí trvale. Když máte napětí moc
velké, mimo to že ubývá voda (v gelovkách nejde doplnit), desky se
rychleji rozpadají. Když je příliš nízké, baterka sulfatuje. Proto je
tam to optimum. Když máte gelovky "Long" od slona, stejně vám za 3, max.
5 let odejdou. Pokud máte v létě v garáži 50 stupňů, možná i dřív. Je to
dané kvalitou výroby a přesným napětím toho moc nezachráníte :-( Kdyby
jste tam dal dražší gelovku co má vydržet 10 let, pak už je potřeba
nejen přesně stabilizovat napětí a udělat mu teplotní závislost, ale
baterkám VRLA vadí i zvlnění nabíjecího proudu. Pak už bych opravdu
uvažoval o NiCd, které si nechá líbit všechno.
Anděl