Ot: Svetla a lustry? Shanim

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Duben 15 20:16:32 CEST 2012

On Sun, 15 Apr 2012, Vláďa Anděl wrote:

> Jednak se tyhle soustavy 24, 36 až 40V občas objevují a myslím že toho bude
> čím dál víc. Vyměnit modul s ledkama (chytit ho na chladič) by neměl být
> problém, třeba Tron dělá ledacos.

Rekl bych ze tohle uz bude problem i pro bezneho elektrikare. Neco
jineho je ubastlit si neco pro sebe domu, ale bezny elektrikar tohle
delat nebude. Ne vzdy proto ze by neumel, ale proto ze cas je drahy
a nese riziko skod ktere jeho vyrobek muze zpusobit.

> No a proč jsem netahal 230V a nedávám ke každému světlu krabičku co se
> dá taky dneska už běžně koupit? Mít v baráku 30 spínaných zdrojů, kde
> občas někde po vyschnutí nějakého elitu nebo po rozpadnutí Pb free
> pájení něco odejde, myslím že by to nebyl moc bezúdržbový systém. Takhle
> tam budu mít jednoduché step down měniče bez elitů, filtrované jen
> keramikou. Snad to bude fungovat dle očekávání :-)

No to sestipulsni usmereni 3f bez filtrace neni spatne. Myslel jste i na
spravne odjisteni okruhu ? Protoze tenhle moloch da ve zkratu asi slusny
proud tak aby Vam barak nechytl od horicich kabelu. Na tyhle nizka napeti
to lidi obvykle moc neresi ale pritom je tam riziko rozzhaveni kabelu
vetsi nez na 230V~