Re: konecne nejake dobre spravy

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Úterý Duben 10 22:45:43 CEST 2012

Ono je uplne jedno zda me, nas to zajima nebo nezajima, realita je takova, ze soucasne lidstvo nema zadnou alternativu ba co vice nema ani realnou vizi reseni.
Jedno je jiste to cemu se dnes rika zelena energie tedy, FV, MEŘO, palení biomasy v elektrarnach zadna alternativa neni, je to cesta do pekel,ktera realnou spotrebu fosilnich paliv zvysuje.
Jedine co by mohlo lidstvo delat je snizit razantne spotrebu ropy a jinych fosilnic paliv, kupodivu  to je jedine co lidstvo nedela, cely system stoji na spotrebe, viz spotrebni dane z paliv, viz stavba silnic, podpora letecke dopravy atd. atd.

Aktulani spotreba ropy je tusim 4000 milionu tun/rok, vyhrevnost tuny ropy je 45GJ tedy jde o energeticky ekvivalent 1,8E20J/rok.
Cim to chcete nahradit?
Lidstvo za nejakych 200let cinnosti zlikvinuje energii,ktera se ukladala miliony let. Nahradit ji cimkoliv "obnovitelnym" je nesmysl, uz z principu, problem je, zeji neumime nahradit ani nicim neobnovitelnym, uranu je malo a ostatni thorium ci snad dokonce fuze , to jsou max namety na vasnive debaty v ruskych anarchistickych kruzich. Kdyz k tomu pridate fakt, ze cela  EU civilizace stoji na nejhlinenejsich nohach za poslednich x staleti nevidim budoucnost moc ruzove.

Jirka