Re: konecne nejake dobre spravy

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Úterý Duben 10 16:30:34 CEST 2012

Z vaseho prispevku citim zakladni nepochopenio veci.
1. Dodavatele FV panelu samozrejme dodavali nejmodernejsi FV panely s x certifikaty, panely splnujici nejnovesi a nejmodernejsi ekologicke limity EU. Panely na kterych se v zimne neuderzi snih, elektrinu vyrabi i v noci a zraji jak vino, tedy po 10letech provozu jejich ucinnost stoupne z pocatecnich 15% kamsi za 20%. na co meli nekolik certifikatu a studii.

Osobne tvrdim jiz 3 roky, ze cela FV je silena kravina, ktera skonci prus... jak pro CR tak pro vetsinu provozovatelu, s kolegou jsme na toto tema i neco malo publikovali. No delali z nas akorat "skot", jelikoz maji ty certifikaty a jde o overenou technologii. Ze to pujde do kopru takovymto tempem jsem pravda nedoufal ani ja , muj odhad zivotnosti byl, ze po 5-7letech odejne cca 15% panelu a 20% meicu. Pricem kolem 3%-5% jsme odhadoval to co se uklradne a znici.
Clovek nemusi byt genius, UV zareni a extremni vymkyvy teplot znici i robustnejsi veci nez je pofiderne pajeny kremik na plastove desticce.

2. Nic proti vasi touze prispivat na bio elektrinu, ale proboha neprispivejte na elektrinu z FV, bioslozky v PHM a paleni bioasy v elektrarnach. Vylevani Hg to kanalu a natirani silnic vyjetym olejem je proti tomu ekologicke zemedelstvi.
Opet jsem tvrdil a stale tvrdim, ze zadny FV panel , ktery je v CR na poli nevyrobi za dobu sveho zivota ani to co se spotrebovalo na jeho vyrobu, dopravu, montaz a likvidaci.

3. Nic jako cista energie ve sve podstate neexistuje, jedinou cistou enegrii je ta,kterou nespotrebujeme a prave proto je system nastaven tak, aby jedine co system nepodporje bylo setreni a nespotrebovavani enegrie. :-)

Jirka