RE: datové schránky

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Pondělí Duben 9 11:28:22 CEST 2012

dobry den.
ja prave zvazuji, ze si schranku zridim prave z toho duvodu, abych mel jistotu doruceni cehokoliv
duleziteho. treba aby po par letech neprisel rovnou exekutor, ze jsem si jako neco neprevzal/prevzal ...
je tedy pro me dulezite, aby byly urady povinne mi tam dorucovat za kazdych okolnosti ...
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Vymětal
Sent: Monday, April 09, 2012 11:14 AM
To: HW-news
Subject: OT: datové schránky

Pár týdnů zpět tu proběhla zpráva (a následující diskuze), že si přihlásil datovku, ale chodí mu stejně z úřadů pošta papírově. Nějak se mi nedaří diskuzi najít, nicméně absolvoval jsem teď rozhovor v kruhu "úřednickém" a zjistil jsem zajímavé skutečnosti. Datovku nemám, nezkoumal jsem, netýká se mě a ani mě to moc nezajímá. Tedy info je nepotvrzené, takže bych doporučoval před nějakou akcí průzkum, i když snad někdo v následující diskuzi tyto skutečnosti potvrdí nebo vyvrátí).

Tím, že si člověk zeregistruje datovou schránku, vzniká úřadům ze zákona povinnost je využívat. Mají do systému přístup a musí si automaticky ověřit, jestli datovku člověk má nebo ne (tedy nemusí úřad ani upozorňovat, že ji má). To, že jsou úředníci líní, nemají čas, a/nebo nemají k tomu uzpůsobený IS, není váš problém, ale jejich. Zákony přece platí pro všechny. Mimoto prý existuje bod, který řeší pokuty za nedodržování tohoto pravidla, údajně se má podávat stížnost na poštu.
Jak to funguje konkrétně jsem se nedozvěděl. Jedna pravděpodobně způsobí problémy konkrétnímu pracovníkovi, který pravidla nedodržel, když však tyto stížnosti začnou padat systematicky, třeba se něco změní.

T.V.