OT: datové schránky

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Pondělí Duben 9 11:13:46 CEST 2012

Pár týdnů zpět tu proběhla zpráva (a následující diskuze), že si
přihlásil datovku, ale chodí mu stejně z úřadů pošta papírově. Nějak se
mi nedaří diskuzi najít, nicméně absolvoval jsem teď rozhovor v kruhu
"úřednickém" a zjistil jsem zajímavé skutečnosti. Datovku nemám,
nezkoumal jsem, netýká se mě a ani mě to moc nezajímá. Tedy info je
nepotvrzené, takže bych doporučoval před nějakou akcí průzkum, i když
snad někdo v následující diskuzi tyto skutečnosti potvrdí nebo vyvrátí).

Tím, že si člověk zeregistruje datovou schránku, vzniká úřadům ze zákona
povinnost je využívat. Mají do systému přístup a musí si automaticky
ověřit, jestli datovku člověk má nebo ne (tedy nemusí úřad ani
upozorňovat, že ji má). To, že jsou úředníci líní, nemají čas, a/nebo
nemají k tomu uzpůsobený IS, není váš problém, ale jejich. Zákony přece
platí pro všechny. Mimoto prý existuje bod, který řeší pokuty za
nedodržování tohoto pravidla, údajně se má podávat stížnost na poštu.
Jak to funguje konkrétně jsem se nedozvěděl. Jedna pravděpodobně způsobí
problémy konkrétnímu pracovníkovi, který pravidla nedodržel, když však
tyto stížnosti začnou padat systematicky, třeba se něco změní.

T.V.