Ot: Re: konecne nejake dobre spravy

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Sobota Duben 7 23:20:04 CEST 2012

Dne 7.4.2012 21:40, Petr Tomasek napsal(a):

> A nechcete si nejdriv precist, na co reagujete?

Reagoval jsem na Vaš poznámku, cituji "Kdyby se tim jenom omezila moc
zm*du z velkych energetickych firem,", kterou jste reagoval na můj
dotaz, proč by měli daňoví poplatníci nebo ostatní odběratelé elektřiny
přispívat majitelům rodinných domků na jejich účty za elektřinu. Pokud
máte dojem, že jsem si Vaši poznámku nepřečetl, mýlíte se. Pokud se
domníváte, že moje poznámka nebyla k věci... inu, nedá se nic dělat.

> To je ale blbost, lide elektrinu potrebuji a pokud ji nebudou mit
> sanci nakoupit od nikoho jineho, nez velkych energetickych firem,
> tak neni sance, ze by se jejich moc (a tudiz korupce a dalsi neblahe
> jevy) dala nejak omezit...

Všimněte si prosím, že nikde netvrdím, že lidé elektřinu nepotřebují.
Pokud se domníváte, že moc a z ní vyplývající korupční možnosti velkých
energetických firem lze snížit tím, že budete dotovat fotovoltaiku v
Česku, máte buď fatální mezery v elementární fyzice nebo značně sníženou
schopnost rozlišit mezi příčinami a následky. Vy se vážně domníváte, že
fotovoltaika v Česku může nahradit elektřinu produkovanou tzv. velkými
energetickými firmami?

> Nebo jste snad opravdu tak naivni a verite, ze "trh vyresi vsechno"?
>
> PT

Nevím, co vše trh vyřeší. Zatím jsem neměl příležitost posoudit, jaký
vliv má trh bez přívlastků na omezení korupce.
Místo toho mi současná situace u nás i v celé EU nabízí řadu
příležitostí zhodnotit, jaký vliv mají na ekonomiku i korupční prostředí
současná míra zdanění, regulací a dotací. Naivní nejsem, ale chce se mi
z toho blejt, velebnosti.

JF