OT Hodinky - 15 let nonstop

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Září 23 08:50:33 CEST 2011

Zdravim,

jen na patek takove tema lehce se dotykajici elektroniky...

Dival jsem se a tento mesic je to 15 let co jsem si koupil hodinky
Citizen Eco-Drive, ktere od te doby nonstop jdou bez jakehokoliv zasahu,
servisu ci vymeny nejakeho dilu. Prijde mi to v dnesnim spotrebnim svete
pomerne slusna hodnota s tim, ze hodinky stale nevykazuji zadne znamky
opotrebeni, nebo zhorseni parametru.

Pro ty co nevi - Eco-drive je system se solarnim clankem pod cifernikem
a pomocnym akumulatorem. U mojich hodinek (2.generace) bylo uvadeno ze
vydrzi jit tusim 160 dnu v uplne tme po plnem dobiti aku, dobiti na
primem Slunci bylo do 7 minut. Hodinky signalizuji nizky stav aku/vybiti
jinym chodem vterinovky.

Musim rict, ze se za celych 15 let nestalo, ze by se hodinky vybily.

Chtel bych se zeptat - v te dobe jsem uvazoval i o systemu Seiko Kinetic
- podobnej system jen energii dodava vysokootackovy generator roztaceny
pohybem ruky. Tenkrat jsem mel strach z zivotnosti tech tocivych dilu.
Nemate nekdo zkusenosti s takto dlouhym provozem tohoto systemu?

--
Radek Vicek