Elektro v koupelne

Jiří Němeček jirry na centrum.cz
Sobota Září 17 10:02:37 CEST 2011

Podle mě asi takto:

> Zdravim,
> hrne se na mne rekonstrukce koupelny.
> Plan je:
> -zasuvka na pracku/susicku (3x2.5mm, samostatny jistic 16A)
> -zasuvka "k volnemu pouziti" (3x2.5mm, samostatny jistic 16A)
> -podlahove pritapeni (asi 2m2)
>
> A moje dotazy:
> 1) pro tu podlahovku - je mozne ji pripojit na okruh zasuvky "k
> volnemu pouziti"?
> 2) pokud to mozne je, je to moc nerozumne?
Možné to je, já osobně bych to ale táhnul samostatně. Jednak mám rád,
když jsou okruhy nezávislé, u vytápění je potom dobré myslet na jeho
blokování, pokud byste přešel na dvoutarifovou dodávku elektriky. V tom
případě je zase dobré myslet na napájení termostatu v době jeho
blokování. Termostaty v sobě mají aku, ale i tak výrobci doporučují vést
samostatný přívod, který blokovaný nebude (ten bych vzal z té zásuvky,
nebo ze světla).

> 3) pokud to potahnu samostatne - prepokladam, ze 3x1.5mm a 10A jistic
> jsou naprosto dostatecne?
V koupelně je doporučovaný výkon tuším 130W/m2, takže by Vám stačil i
jistič 2A. Pokud to ale bude jediné vytápění, možná nebude tento výkon
dostačující. Jaká je asi kubatura místnosti?

> 4) mohu to vsechno pripojit na jeden spolecny proudovy chranic?
Ano, v tom bych problém neviděl. Musí být pouze dostatečně proudově
dimenzován.

> Najeke dalsi rady, postrehy, zkusenosti?
> Marek
Snad jen postřeh - pokud na to potřebujete revizi, všechno tohle ještě
proberte s revizákem, protože názor revizáků je často v rozporu se
zdravým rozumem.

Jirka