Co s akumulatorom z laptopu?

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Úterý Září 13 08:28:04 CEST 2011

Zdravím,
k nám každý měsíc přistavují kontejner na objemný odpad. Je sice určeno, co
do něj patří, ale to se vůbec nedodržuje.
Takže tam končí i automobilové akumulátory, pneumatiky apod.
Celý den je u toho kontejneru parta "bezdomovců" a mají to perfektně
zorganizované.
Bývá to parta až pěti lidí a většinou i jedna žena.
Makají tak, že si říkám, že by se určitě někde uživili, ale jejich vzhled
bohužel zřejmě případného zaměstnavatele odradí.
Někteří tvoří výjimku a pracují třeba ještě jinde na vyklizovacích pracích
jak jsem se od nich dozvěděl.
Ze všeho, co tam přinesete, tak separují kovy a odpoledne přijede stará
Škoda 1203 a odveze to do nejbližší sběrny.
Často to na mne dělalo dojem, že jsou snad i s radnicí domluveni. Je to
možné a je to lepší aby měli takovýto příjem, než aby kradli.
V kontejneru vše perfektně sestaví aby se tam vešlo co nejvíce a lidem,
kteří tam nosí věci, tak s nimi pomáhají.
Běží vám naproti a ty těžké věci od vás vezmou a uloží je do kontejneru a
nemusí to být kovy.
To se týká i starých skříní apod. Nesetkal jsem se s tím, že by si za tuto
službu, byť i v náznaku, řekli o nějaký peníz.
Nemáme tu s nimi žádné problémy.
Když končí, tak u kontejneru zavřou "vrata" a odejdou.
Zůstane po nich uklizeno.
Naposledy jsem jim dal láhev dobrého francouzského vína, co jsem dostal od
kamaráda co s tím má v Praze obchod.
Já ho nepiju, nedělá mi to dobře na žaludek a už se mi tu sešly tři láhve.
Tak si místo krabicového dali něco lepšího :-)))
Jindra Polívka

Navíc ono těch sběračů a třídičů, co dokážou ještě něco z těch starých
krámů využít, zas tolik nebude a globálně těch ukradených-neukradených
přístrojů IMHO nebude zdaleka ani 1% z objemu toho odpadu.

A ještě něco - představte si, že ten starý ale funkční monitor místo
do sběrného dvora někomu daruju přímo - vlastně je výsledek úplně
stejný, jen tam není ten mezičlánek s odložením za plot sběrného
dvora.

Pavel Kadečka.