Co s akumulatorom z laptopu?

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Pondělí Září 12 14:47:52 CEST 2011

Tak nevím,
mně je úplně jedno, co s tím ve sběrném dvoře udělají. Já jsem splnil svojí
"povinnost" a další je na nich. Jestli tam mají problémy, nechť si je vyřídí
jejich pracovníci nebo jejich nadřízení.
Zní sice blbě, že je mi to jedno, ale já s tím nic neudělám. Nejsem žádný
vyšetřovatel těchto problémů.
To je jako kdybych měl kontrolovat, kam jde oblečení, které dám do charity.
Opravdu mne nezajímá, kdo bude nosit oblečení po mojí přítelkyni.
Opravdu mne nezajímá, kdo bude používat můj starý monitor. A pokud ho bude
ještě pár měsíců používat, tak není potřeba vyrobit nový - a hle, není dobře
uspořit pár, ať už kilogramů nebo miligramů, různých prvků z naší matičky
země ?
Dále ještě odpovím na další otázku níže až skoro dole...

Ano, já o tom vím, že je to tam napsané. Ale záleží na tom, jak se to
vezme. Já jsem člověk přející a mnohdy dávám kamarádům věci zadarmo. I
tady v konferenci. Ale nevidím ani ten nejmenší důvod, proč by třeba
ten monitor měl zadarmo dostat zrovna člověk, který pracuje ve sběrném
dvoře.

Analogicky, každý, kdo tu něco vyrábí nebo dováží, platí poplatek za
elektroodpad i za ten historický. Tedy nějaké peníze na likvidaci.
Když pak někdo odnese cosi na tu likvidaci, mělo by to být nějak
ekologicky zlikvidováno. Pokud by to mělo být použito, potom by tedy
buď ten původní majitel měl dostat nějakou korunu, a nebo minimálně by
měl ten příjemce zaplatit nějakou korunu.

Jinými slovy, dovedl bych si představit, že by ten monitor putoval
zcela zadarmo někam na charitu, někomu potřebnému, do nějakých
dětských domovů, škol, domů techniků, kroužků... Ale proč by si ho měl
brát domů pracovník sběrného dvora - jen proto, že zrovna on je u
zdroje a má tu možnost?
Já vím, že je to z celospolečenského hlediska špatné. Ten člověk na ton
vydělá a nezaplatí daň. To je základ toho špatného.
Na druhou starnu, víte za kolik tam pracují ?  Hodinová mzda z min. mzdy je
51.30 na hodinu. Příplatek na So a Ne je 10%.
Já jim rozhodně nebudu bránit v tom, si přividělat.
Jindra  polívka

Petr Zahradník, počítačový expert