bleskozvody - nejake citanie

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Září 5 13:55:53 CEST 2011

On Mon, 5 Sep 2011, Vláďa Anděl wrote:

> postavený od ukrajinců :-) Nejdřív mu tam dali hromosvod, ale pak mu anténáři
> namontovali TV anténu skoro o 2m vyšší než ten hromosvod a s hromosvodem
> nespojili ani neuzemnili :-) Když jsem mu to říkal, řekl že hromosvod stejně
> není povinný takže je to vlastně jedno. Já tam v celé ulici jediný mám pro

No to je obcas videt, ze to ty lidi samotny netrkne ze mit jako hromosvod
antenu neni uplne OK.

> hromosvod zvlášť uzemění a anténu v jeho ochranném prostoru přizeměnou na
> základový zemnič. Pravděpodobnost zásahu bleskem je tak malá, že na to každý

Tak to je idealni situace kdyz je to takhle. Tady v CB jsem videl na
jednom baraku ze maji stozar hromosvodu asi 2m a na nem hromosvod.
Paralelne s tim hromosvodnym stozarem antenni stozar/drzak pridelany
takovymi izolacnimi rahynky na stozar hromosvodu. Ale takle dobre
provedeny hromosvod+anteny se vidi malokdy.