OT: zimni pneu (bylo: Re: OT: Vysavace, ked to pojde takymtotempom ...)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Září 1 01:30:53 CEST 2011

"135 > 130, pokud vim. "

Koukam, ze dopravne-buzeracni akce sklizi uspech i u lidi, u kterych bych
ocekaval logicke a samostatne mysleni.
Muzete mi, prosim, vysvetlit, cim ridic ohrozil bezpecnost svoji ci
ostatnich pri prekroceni jakehosi od stolu vznikleho limitu (podotykam, ze
ochrana zdravi a zvyseni bezpecnosti je primarnim -ci alespon deklarovanym-
cilem a smyslem tohoto narizeni) o necela 4%? Hromadne kolem zacinaji
vznikat dopravni nehody, vznikaji turbulence, srazejici cyklisty na
prilehlych komunikacich, matky i s detmi v kocarcich trpi  psychickou ujmu,
nebo to je neco jineho? Ve 129km/h uz by tyto jevy nevznikaly?

A cim se lisi bezpecna jizda rychlosti 129km/h od bezpecne jizdy rychlosti
190km/h, lec o sto kilometru dale na zapad (po teze dalnici), pricemz na
jedne strane hranicni cary je to hrdelni zlocin a na druhe strane chovani
sporadaneho obcana?

Zazil jsem jednoho "sporadaneho obcana", jinak celkem normalniho a
inteligentniho kolegu, ktery - pote, co mu traktor vyjel pred cumak z
vedlejsi a pokracoval krokem v jeho smeru - brzdil z devadesatky tak dlouho,
az o ten traktor zastavil. V protismeru nic nejelo, bylo tedy mozne uhnout a
traktor objet. Na otazku, proc tak neucinil, odpovedel "ale to neslo, tam
byla dvojita plna". Ano, jsou lide, kteri jsou kvuli nesmyslnemu dodrzovani
predpisu a narizeni ochotni zabit sebe ci spolucestujici - jen proto, aby
sami nic neporusili.

Pavel Kutina