Hledani umisteni kabelu pod zemi

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Říjen 31 15:06:05 CET 2011

Potřeboval bych zjistit, kudy vede 3f 400V přípojka zakopaná v zemi -
hloubka ani umístění není známé ani přibližně. S ohledem na charakter
(místní rozvod na pozemku) ale očekávám hloubku tak okolo 1 m, asi ne
víc. Oba konce kabelu jsou dostupné.

Našel jsem řadu profesionálních přístrojů za velké peníze, i půjčovny,
různé články a pár schémat, resp. manuálů ke komerčním řešením. Též
různé amatérské postupy.

V principu se zřejmě jedná o vysílání frekvencí jednotky až desítky kHz
do kabelu coby vysílací antény a hledání maxima jejich úrovně (hl. mag.
složky) někde nad kabelem.

Amatérská, popř. rychlá řešení jsou obvykle na bázi buzení kabelu
obdélníkem se spoustou harmonických (popř. různá AM modulace kvůli
zlepšení slyšitelnosti) a následná lokalizace AM přijímačem s feritovou
anténou, někdy je použita cívka s mnoha závity a nf zesilovač.

No a teď o co mi jde: chci něco podobného vyzkoušet (půjčit si umí
každý), jednoduché zařízení tohoto typu by se hodilo i do budoucna, ale
nechci a nemůžu s tím strávit moc času. Čili zajímají mě konkrétní
poznatky, zda to někdo zkoušel apod.

Díky

Jirka