Stmivani trubicovych zarivek - jak na to ?

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Říjen 18 13:03:57 CEST 2011

 18.10.2011, 12:50:08

Navsteva elektroobchodu bude jiste nutna, ale vzhledem k odborne
urovni vetsiny podavacu, nemel bych odvahu tam jit, bez alespon
trocu jasneho prehledu, toho co chci.

Dneska se da koupit cela rada elektronickych predradniku, urcenych pro
stmivani. Rizeni budto analog 0-10V, nebo po zbernici, ale jsou i
takove, ktere jde ridit primo pomoci vypinace nebo tlacitka.

Neni to nic noveho pod sluncem. Nove budovy na brnenskeho VUT FE
postavene v polovine 90-tych let, to uz mely. Rizeni bylo beznym
nastenym tlacitkem. ON, OFF a Intenzita se ridila ruzne dlouhym
stiskem tlacitla. Ten algoritmus byl na pochopeni sice trosku
slozitejsi nez beznej vypinac, ale u vysokoskolskych pedagogu se jista
inteligence da predpokladat.
Bohuzel, o technickem pozadi te instalace nevim zhola nic.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz