Zase elaborat s EM vlnami

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Říjen 18 12:17:20 CEST 2011

Dne 18.10.2011 10:17, Jozef Racek napsal(a):

> ;-)))
> V ramci budov do vzdialenosti radovo stovky metrov MM dominuje...

Dominovalo, co ja vim, vsade se ted uz buduje pouze Singel Mod.  A to se
jedna treba o 200, 400 m mezi baraky v ramci mesta. Duvod je jednoduchy
, je mozno normalne propojit treba do metropolitni nebo dalkove site bez
nutnosti konvertoru ( vlakno-vlakno).
Pokud si objednate okruh primo od providera zpravidla dostanete
nasvicene vlakno SM, zridkakdy Vam vlakno pronajmou z 99 procent to bude
opet SM.
> Nad 100-500m podla rychlosti ( 1-2-4-8 Gbit SAN a 1 a 10 Gbit LAN) je
> samozrejme SM, Pre dialkove trasy uz v sucastnosti formy WDM (CWDM,
> DWDM), co su samorejme SM, s vykonnymi lasermi do cca 100 km a
> naslednym moznym predlzemin optickym zosilovacom na dvojnasobok. Pre
> dlhsie casti musi ist rekonstrukcia signalu.
> Dovodom je cena... SFP (prevodnik metalika-optika) pre MM stoji tak
> 1/10 SM do 10km SM nad 10 km su este drahsie.
> Dalsi dovod je, ze minimalna dlzka kabla, aby sa neposkodili SFP-cka
> pre MM je 2m, pre SM je to vyrazne viac.

To se resi utlumaky, ktere se vrazuji primo mezi konektory na optickem
rozvadeci, nebo do SFP modulu ( LC provedeni )
> FC kartu do pocitaca/servera pre SM takmer nekupite, SAN a LAN MM FC
> je mnozstvo, aj ked vyrobcov az tak vela nie je...
> "Jednoduche pripojenie v serverovni na par metrov" je mile, ale v
> ramci serverovne je tych prepojov trochu viacej a aj ked to tak na
> prvy pohlad nevyzera. Mam serverovnu ( 56m^2 cistej podlahovej plochy
> ) a osobne som tam natiahol 5.6km MM parov medzi rackami. To cislo som
> zratal, az mesiac potom, co to bolo natiahnute... a ratal som ho
> niekolko krat, kedze som mu nechcel verit...
> V serverovniach s plochou aj 1000m^2 je toho viac..., ale poschovavane.
Ano, Multimode je typicke pouziti prave propojovani komponent v ramci
jedne budovy, mistnosti racku...  cena je zde neodiskutovatelna.
> SM prevazuje asi len v telko oblasti, tam su bezne dlhe trasy.
Viz vyse.