Zase elaborat s EM vlnami

Jozef Racek Jozef_RACEK na Tempest.sk
Úterý Říjen 18 10:17:45 CEST 2011

> Ja bych s tim tvrzenim souhlasil, s tim ze bych vymenil slovo gradientni za
> multimodova.
> Jedinou aplikaci multimodu co jsem za posledni dobu videl, tak bylo nejake
> propojeni v ramci nejake serverovny na par metru. A jediny kus multimode
> neceho co mam, tak je asi 5m patchcord :-) Samozrejme vedle nekolika desitek
> kilometru singlemode.

;-)))
V ramci budov do vzdialenosti radovo stovky metrov MM dominuje...
Nad 100-500m podla rychlosti ( 1-2-4-8 Gbit SAN a 1 a 10 Gbit LAN) je
samozrejme SM, Pre dialkove trasy uz v sucastnosti formy WDM (CWDM,
DWDM), co su samorejme SM, s vykonnymi lasermi do cca 100 km a naslednym
moznym predlzemin optickym zosilovacom na dvojnasobok. Pre dlhsie casti
musi ist rekonstrukcia signalu.
Dovodom je cena... SFP (prevodnik metalika-optika) pre MM stoji tak 1/10
SM do 10km SM nad 10 km su este drahsie.
Dalsi dovod je, ze minimalna dlzka kabla, aby sa neposkodili SFP-cka pre
MM je 2m, pre SM je to vyrazne viac.
FC kartu do pocitaca/servera pre SM takmer nekupite, SAN a LAN MM FC je
mnozstvo, aj ked vyrobcov az tak vela nie je...
"Jednoduche pripojenie v serverovni na par metrov" je mile, ale v ramci
serverovne je tych prepojov trochu viacej a aj ked to tak na prvy pohlad
nevyzera. Mam serverovnu ( 56m^2 cistej podlahovej plochy ) a osobne som
tam natiahol 5.6km MM parov medzi rackami. To cislo som zratal, az
mesiac potom, co to bolo natiahnute... a ratal som ho niekolko krat,
kedze som mu nechcel verit...
V serverovniach s plochou aj 1000m^2 je toho viac..., ale poschovavane.
SM prevazuje asi len v telko oblasti, tam su bezne dlhe trasy.

> Jeste bych dopsal, ze multimode jsou maximalne na stovky metru (tusim 550m
> maximalne v pripade 50um vlakna; o chlup mene v pripade 62.5um).
Tu je to trosku zlozitejsie - nutna tabulka...
Pre vyssie rychlosti ( 8 a 10 Gbit) je nutna OM3 a vzdialenost pada
radovo na 100 m
Maximalne dlzky su zavisle na triede kabla (OM1, OM2, OM3) a prenasanej
rychlosti. Tabulky z noriem by som dohladal, ak by bol zaujem.

> 1310nm a 1550nm
^^^^^^^^ Uuupsss... Spravne, dakujem za opravu.

Dodo