Zase elaborat s EM vlnami

Jan 'yanek' Bortl yanek na ya.bofh.cz
Pondělí Říjen 17 20:26:31 CEST 2011

On 17.10.2011 16:05, Jozef Racek wrote:

> Mala poznamka k casti Opticke vlakna:
>
> spojili ste vlakna so stupnovitym indexom lomu a vlakna s gradientnym
> indexom lomu - to nie je celkom korektne.
> U Stupnovitych dochadza k viacnasobnym lomom - ako mate popisane.
> u gradientnych je gradient "analogovy" - teda nie v tenkych vrstvach
> stupnov, ale je to problematickejsie navyrobu.
>
> Nesuhlasil by som s tvrdenim, ze singlemody nahradili gradienne vlakna,
> sle to by asi bolo na diskusiu.

Ja bych s tim tvrzenim souhlasil, s tim ze bych vymenil slovo gradientni za
multimodova.
Jedinou aplikaci multimodu co jsem za posledni dobu videl, tak bylo nejake
propojeni v ramci nejake serverovny na par metru. A jediny kus multimode
neceho co mam, tak je asi 5m patchcord :-) Samozrejme vedle nekolika desitek
kilometru singlemode.

> mozno by som doplnil priemery bezne pouzivanych vlaken v IT a telko:
> multimode - OM1 - 62.5um jadro, 125um jadro s primarnym obalom
> multimode - OM2 a OM3 - 50um jadro, 125um jadro s primarnym obalom
> singlemode 9um jadro a 125um s primarnym obalom
> Primarny obal je obycajne nejaky druh teflonu
Jeste bych dopsal, ze multimode jsou maximalne na stovky metru (tusim 550m
maximalne v pripade 50um vlakna; o chlup mene v pripade 62.5um).

> pouzivane najbeznejsie vlnove dlzky:
> MM - 850 nm
> SM - 1350 a 1550 nm
1310nm a 1550nm