Firewall ve windows serveru 200x

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Říjen 14 12:43:50 CEST 2011

Před 10 a více lety přesně toto uměl Personal Firewall od nynějšího Keria
(dřív se jmenovali jinak), dnešní KPF umí taky ale ne tak pohodlně (síťová
bezpečnost/vpravo dole je paketový filtr, výpis umí dát do xml), blokování
řeším společně s hosts a opendns (to umí zablokovat divoké domény třetího
řádu *.e100.net, *etargetnet.cz apod.)

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>

chtel bych se zeptat mistnich odborniku na win - lze tam nastavit firewall
nejak "lidsky" ? Nejakou utilitou nebo tak. Tim "lidsky" myslim obecnou
klasiku kde je pod sebou sada pravidel se specifikaci SRC_IP_port na
DEST_IP_port , eventuelne stavovy.

Ja jsem se na to dival a vubec jsem nepochopil tu filozofii. Jsou tam
nejake zony ala domain, trusted, public a v nich se zapisuji jakasi
pravidla obskurne pojmenovana podle programu takze clovek vi houby co
tam vlastne nastavil.

Neni na to nejaky figl jak vylistovat a nastavit ten firewall obvyklym
zpusobem ?