Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Říjen 13 23:04:35 CEST 2011


NDne 13.10.2011 22:37, Martin Hanek napsal(a):
> No a co jste tim dokazal?

To o cem je tu celou dobu rec, ze alternator je schopny dat vyssi proud 
a pokud ma vyssi jmenovity vykon, bude pri nizkych otackach i jiny( 
vyssi )  proud do zateze. Rozmery zustaly stejne, takze ta konstrukce 
bude jina, minimalne jsou vetsi proudove hustoty ve vodicich.  Neboli i 
ta charakteristika bude mit jinak cislovane osy x a y.. a tedy bude JINA :-)
> Kilowattove alternatory se delaly davno pro nakladaky a svarecky se z 
> nich take delaly davno (predtim z dynam).
To sem snad nepatri, o tom byla jen zminka v clanku, na ktery jsem dal 
odkaz....
> Princip je porad stejny a stejne je i chovani, tedy i jeho 
> chrakteristika - coz byl Vas pocatecni rozpor.
> Ze jsou dnes vykonnejsi je jasne
Spravne! Ano ale to jednoznacne  znamena , ze jsou uz pri mensich 
otackach schopne  davat vyssi proudy.
> kvuli spotrebicum v aute a ze nekdo srovnava odesla lozicka s vymenou 
> uhliku nerika vubec nic.
To srovnani jsen chtel udelat komplexni, kdyz uz jsem o tom psal....

> Ja jsem jen chtel poukazat na to, ze se stale "papouskuje"  zvyk, 
> nechat bezet motor u "zdrojoveho " auta.
U starych skodovek to nevadilo, u novych aut uz ano. Urcite to je proto, 
ze je jinak delane dobijeni, jine alternatory alespon me to bylo pred 
casem vysvetleno.
Uz jsem vznesl konkretni dotaz u dotycneho cloveka, doufam, ze se dockam 
fundovane odpovedi, kterou sem rad pastnu. VIZ:

----------------

Dobrý den,
Pane Vaněk, před časem jsme spolu mluvili, když jste mi dělal spojku na 
Fábce o tom zničeném Chrysleru, co použili ke startování jiného auta.
Vzpomínám si, jak jste mi říkal, že při startování by mělo mít 
startující auto vypnutý motor. Že běžící motor je přežitek z dob dávných 
stejně tak, jako startování s vypnutými světly.
  Dobře si pamatuji , že odešel alternátor, nevím proč , matně si 
vzpomínám na  nějaké  důvody.
Proběhla teď o tom diskuse na jedné konferenci, rád bych to uvedl na 
pravou míru. Můžete to prosím nějak upřesnit? Co konkrétně odešlo v tom 
Chrysleru?
Co je tam jinak řešené? Poddimenzovaný alternátor?
Přeposílám reakci jednoho z členů, který mi tam hodil nějakou 
charakteristiku alternátoru z historického vozidla a víceméně na tom 
založil  "oponenturu"
Předem děkuji za odpověď

-----------


Tady je křivka proud/otáčky pro alt. 42A. Je vidět, že při nízkých otáčkách
nedosáhne ani 1/3 max. proudu. U těch větších je to stejné.
http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg
AZE

----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 9:31 AM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?


Víte, jak vypadá charakteristika alternátoru? Ví to ten člověk, co "do toho
dělá" ? Asi ne.
Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky počátku
nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu,  kdy napětí na
něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. otáčkách, což je tak
kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, chová se jako zdroj proudu. 
Při
lehkém zvýšení otáček přidáním plynu zdaleka nemůže dosáhnout proudu, který
by ho mohl poškodit. ani jiné riziko mu nehrozí, například od napěťových
špiček cizího stertéru, protože je tak jako tak trvale připojen k baterii,
ať stojí nebo se točí.
Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho člověka přímo u
toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na stejné téma jsem dělal
spoustu měření pro diplomku.
AZE

----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 7:29 AM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

---------

> Martin Hanek
>
> Dne 13.10.2011 22:08, Kuba Jan napsal(a):
>> No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu.......
>> Nechcete mi dofám  tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam
>> zpočátku dávali dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely
>> škodovek 105,120) má stejný výkon a další  parametry jako zřeba dnešní z
>> Fabie.
>> Konstrukce je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.
>> Právě na internetu je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:
>> Třeba zde:
>> http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
>> V poslední části :
>> "Dříve se alternátory vyráběly pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a
>> 55 A (770 W), nyní se alternátor o výkonu 770 W používá jen u menších
>> vozidel bez větších spotřebičů.
>> Běžné hodnoty jsou 70 A (980 W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím
>> už se dá i slušně svařovat)"
>>
>> TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní alternátory
>> minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"
>> Co se týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel alternátor
>> ( ložiska )  ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve Š105 co si
>> pamatuji asi v 50000 km.
>> Jakub
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list