Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Čtvrtek Říjen 13 14:22:05 CEST 2011


K cele te diskuzi o startovani bych si dovolil jeste poznamenat, ze
(minimalne mnohe - ne-li vsechny) soucasna auta maji omezeni, ze pri
poklesu napeti pod 10V se na startovani vybodnou.
Marek

2011/10/13 Miroslav Pajpach <pajpach na katedrala.net>:
> No já bych řekl, ze elektronika alternátoru bude paradoxně nejméně namáhána
> právě při tom startování druhého auta, neboť tranzistor bude naplno
> otevřený, a bude na něm minimální tepelná ztráta. ten proud 2A do budicího
> vinuti si troufám tvrdit ze zvládne i kdyby ten nešťastník startoval cely
> den. Něco jiného je tepelné namáhaní vinuti, ale vzhledem k tomu, ze se
> startuje par (desítek) vteřin, tak ani tady nevidím problém. Pro zajímavost
> třeba moje auto má vlastní režii (odběr při nastartovaném motoru) mezi
> 30-40A Takže chlazeni alternátoru pro krátkodobé dodaní řekněme 150A je
> dostatečné.
>
> Proč se startuje přes kabely auto z nastartovaného vozidla je jednoduché,
> protože startovací kabely mají dost velký odpor, tedy i napěťové ztráty, a
> rozdíl 2V mezi 12,3V s vyplym motorem a 14,2V při nastartovaném je dost
> poznat jak na rychlosti "regenerace" vybité baterie, tak na rychlosti
> startéru a velikosti palubního napětí "postiženého" vozu.  Z toho samého
> důvodu (velký odpor startovacích kabelů) nemůžete poškodit alternátor
> zachraňujícího auta, tak velký proud tím proste neproteče. Baterka da 800A,
> alternátor 150A (oboje při poklesu napětí na 9V), a já věřím, ze 12kW přes
> ty kablíky a krokodýlky nepotáhnete. Startér má odběr výrazně menší. navíc
> drtivou většinu proudu dodá baterie v postiženém aute, my ji jen dodáváme
> těch několik (desítek?) procent výkonu který ji schází...
>
> Divím se ze i tady se kolem toho da vytvořit takový flame :-D
>
> MP
>
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Pavel Kadečka
> Sent: Thursday, October 13, 2011 12:54 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
>
> 2011/10/13 Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>:
>>> Když se zkratuje jeden článek (jak často se to stává?), je to pokles
>>> napětí o 2,4V, baterka se bude přebíjet, ale pro alternátor to nebude
>>> zas taková zátěž jako startér (= stovky ampér).
>>
>> Kvizova otazka vyplyvajuca z Vasej vety: ako je mozne, ze sa toci
>> alternator, kedze sme nepouzili starter, lebo sme nechceli zatazovat
>> alternator?
>
> Srovnáváme dvě situace zatížení alternátoru:
>
> 1) při startování druhého auta přes kabely
> 2) dobíjení baterie s jedním zkratovaným článkem
>
>> miro
>>
>> PS: 2V, nie 2.4V
>
> Přijde na to, jestli berete napětí baterii v klidu (12V) nebo při
> dobíjení (14,4V)
>
> P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list