Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Miroslav Pajpach pajpach na katedrala.net
Čtvrtek Říjen 13 14:04:02 CEST 2011


No já bych řekl, ze elektronika alternátoru bude paradoxně nejméně namáhána
právě při tom startování druhého auta, neboť tranzistor bude naplno
otevřený, a bude na něm minimální tepelná ztráta. ten proud 2A do budicího
vinuti si troufám tvrdit ze zvládne i kdyby ten nešťastník startoval cely
den. Něco jiného je tepelné namáhaní vinuti, ale vzhledem k tomu, ze se
startuje par (desítek) vteřin, tak ani tady nevidím problém. Pro zajímavost
třeba moje auto má vlastní režii (odběr při nastartovaném motoru) mezi
30-40A Takže chlazeni alternátoru pro krátkodobé dodaní řekněme 150A je
dostatečné.

Proč se startuje přes kabely auto z nastartovaného vozidla je jednoduché,
protože startovací kabely mají dost velký odpor, tedy i napěťové ztráty, a
rozdíl 2V mezi 12,3V s vyplym motorem a 14,2V při nastartovaném je dost
poznat jak na rychlosti "regenerace" vybité baterie, tak na rychlosti
startéru a velikosti palubního napětí "postiženého" vozu.  Z toho samého
důvodu (velký odpor startovacích kabelů) nemůžete poškodit alternátor
zachraňujícího auta, tak velký proud tím proste neproteče. Baterka da 800A,
alternátor 150A (oboje při poklesu napětí na 9V), a já věřím, ze 12kW přes
ty kablíky a krokodýlky nepotáhnete. Startér má odběr výrazně menší. navíc
drtivou většinu proudu dodá baterie v postiženém aute, my ji jen dodáváme
těch několik (desítek?) procent výkonu který ji schází...

Divím se ze i tady se kolem toho da vytvořit takový flame :-D

MP

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, October 13, 2011 12:54 PM
To: HW-news
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

2011/10/13 Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>:
>> Když se zkratuje jeden článek (jak často se to stává?), je to pokles
>> napětí o 2,4V, baterka se bude přebíjet, ale pro alternátor to nebude
>> zas taková zátěž jako startér (= stovky ampér).
>
> Kvizova otazka vyplyvajuca z Vasej vety: ako je mozne, ze sa toci
> alternator, kedze sme nepouzili starter, lebo sme nechceli zatazovat
> alternator?

Srovnáváme dvě situace zatížení alternátoru:

1) při startování druhého auta přes kabely
2) dobíjení baterie s jedním zkratovaným článkem

> miro
>
> PS: 2V, nie 2.4V

Přijde na to, jestli berete napětí baterii v klidu (12V) nebo při
dobíjení (14,4V)

P.K.
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list