Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Čtvrtek Říjen 13 07:34:01 CEST 2011


2011/10/12 gatilo <gatilo na centrum.cz>:
>> Já nevím, proč se stále traduje, že auto, ze kterého se natahují
>> startovací kabely má být nastartované.

> Protoze by fe finale nemuselo nastartovat ani to zachrane auto

To by ta baterka v záchraným autě musela bejt těsně před smrtí nebo
před vybitím. Osobně jsem při jedný závadě točil startérem dloouho než
začalo bejt znát, že se o něco vybila baterie. 40Ah, to je 300A po
dobu 8 minut.

Alternátor by opravdu mohl odejít, vemte si, kolik dává (80-100A) a
kolik bere startér (300A a víc), sice by měl mít nějakou ochranu, ale
náhoda je blbec.

Správně by se měly propojit auta, nastartovat to zdravý, nechat chvíli
(10 minut) běžet, třeba i ve zvýšených otáčkách (aby to líp dobíjelo,
některý při volnoběhu dobíjejí málo nebo skoro vůbec - někdy je to i
poznat na pohaslých světlech), pak chcípnout to zdravý a zkusit
startovat to nemocný. Takovej postup nemůže uškodit ani chrysleru.

>> Prý pokud se tohle provede s CHRYSLEREM, je to pro alternátor smrt.
>> Tam prý i při volnoběhu je schopen  alternátor dávat velký výkon a při
>> delších startech a podpětí se "upeče", pokud motor běží
>> ( a nedejbože ještě někdo přidává plyn )
>> Regulace dobíjení je většinou postavená tak, že dobíjí baterii na napětí
>> 14,4 - 14,6V
> Takze, kdyz v Chrys. dojde ke zkratu jednoho clanku akumulatoru, coz
> se muze stat, je to smrt pro alternator ?

Když se zkratuje jeden článek (jak často se to stává?), je to pokles
napětí o 2,4V, baterka se bude přebíjet, ale pro alternátor to nebude
zas taková zátěž jako startér (= stovky ampér).

P.K.


Další informace o konferenci Hw-list