Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Říjen 12 23:02:43 CEST 2011


Takze ve vysledku tam budou stat nenastartovatelna auta dve? Ja to tedy 
delam take za chodu a to predevsim proto, abych si pri pokusech o start 
druheho auta nevybil svoji baterku... Nemluve o tom, ze nejvic techto 
udalosti se deje v zime a je prijemne, kdyz alespon jedno to auto topi.

Pavel Kutina

P.S: Chrysler nemam.


----- Original Message ----- 
From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, October 12, 2011 10:57 PM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?


Dne 12.10.2011 16:42, Tomáš Hamouz napsal(a):
> Nevím za jak dlouho se baterie dobije tak, aby dodala nějaké podstatné
> množství energie pro startování, ale .
> Osobní zkušenost:
> Felicie s vybitou baterkou (zapomenutá světa), pokus o nastartování,
> motor se převalil a dost.
> Připojeny startovací kabely, průřez nevím, musel bych je změřit
> (kupoval jsem kabely na ně u Rasela, ze stejného kabelu má i svoje
> hotové startovací). Lehce přišlápnutý plyn a druhého auta,

Já nevím, proč se stále traduje, že auto, ze kterého se natahují
startovací kabely má být nastartované.
Všichni to tak dělají, protože to někdy někdo takhle vymyslel.
Nevidím jediný rozumný důvod, proč by to tak mělo být.
Když auto samo o sobě startuje, tak tam také zvenčí není nic připojeno a
startuje.
Jak mi potvrdil jeden automechanik, může to mít pro nějaký modernější
vůz nepříjemný důsledek.
Prý pokud se tohle provede s CHRYSLEREM, je to pro alternátor smrt.
Tam prý i při volnoběhu je schopen  alternátor dávat velký výkon a při
delších startech a podpětí se "upeče", pokud motor běží
( a nedejbože ještě někdo přidává plyn )
Regulace dobíjení je většinou postavená tak, že dobíjí baterii na napětí
14,4 - 14,6V
Pokud napětí poklesne, zvětší se dobíjecí proud.
Jenomže při startování a zatížení autobaterie startovacího auta tím
startovaným poklesne napětí tolik, že
z alternátoru teče do baterie vysoký proud . A to někdy to "startované
auto " točí startérem i několik sekund, několikrát po sobě.
Doporučení je prý určitě motor u "zdrojového" auta nechat vypnutý a
zapnout třeba potkávací světla.
Kontrolou pohasínání potkávacích světel zjišťovat stav vybití baterie u
tohoto auta.
>   prodleva
> od připojení maximálně 15s. U Feldy zabral stratér jak když vyndáte
> baterku právě z nabíječky, bez známek že by startér uvadal.
> Domnívám se že za těch 15s se baterka nedokázala tak rychle
> regenerovat.
>
> Kdysi jsem to zkoušel i s úplně odpojenou baterkou a startovalo to
> taky.
>
> Tomáš
>
>
> PK>  Startovací kabely mají hlavně trochu oživit vytlučenou baterii, ne že
> PK>  by nepomohly i při startování, ale obávám se, že kdyby se ta původní
> PK>  baterie úplně odpojila, že by to taky nemuselo vůbec chytnout.
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list