Vypocty vodicu (odpor, ubytek, pojistky...)

Středa Říjen 12 22:43:20 CEST 2011

No ono tam tak velké napětí zase není.
http://vaelektronik.cz/fotky/DSC00126.jpg
Je to polarizovaná drenáž někdy ze 70. let minulého století.
Elektrochemicky se s tím chrání potrubí v zemi proti korozi, když vede
poblíž trati v oblasti bludných proudů. Využívá se k tomu úbytek na
odporu té koleje - pokud je zápornější než potrubí, cpe se do potrubí
proud. Napětí je tam v desítkách V, proud někdy i přes 100A. Někdy tam
ale ohníčky jsou, má to v sérii tlumivku 16mH a to už umí udržet oblouk.

Anděl