Re: OT Pračka a magnetický odvápňovač

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Úterý Říjen 11 19:04:34 CEST 2011

>Permanentne magnety maju len psychologicky ucinok, trochu realnejsi maju
>aktivne. Viac tu: >http://www.powel.sk/?content=descaler.princip

Stranka mi pripomina zazitek z laboratore asi pred 5 lety
 - prisel podivne vypadajici muz mel plnou igelitku dosti tezkych kovovych
dilu  + velkou PETku vody + velkou PETku moce - ze vymyslel jedinecne
odvapnovaci zarizeni, ktere je tak ucinne, ze se rozpustilo nejenom vodni
kamen ve vsech trubkach ale i jeho ledvinove kameny a ze chce vodu i moc
nechat analyzovat....

Myslel jsem si svoje, ale chtel jsem uzit neco srandy a protoze nemame
vybaveni na mereni nizkych hladin kationtu ve vode tak jsem mu navrhl ze mu
zmerime Sodik, draslik, vapnik horcik a bikarbonaty v moci a ze ho posleme
na Krajskou Hygienu kde maji AAS (atomovy absorbcni spektrofotometr), ze mu
zmeri tytez kationty v te vode.

Uplne se rozcilil, ze chemicke slozeni ho nezajima, ze on si myslel ze mu
udelame "rozbor molekularni struktury " ....

No ja nejsem mineralog, ale dame roztok hydrogenuhlicitanu vapenateho
(znameho tez jako voda)  do stridaveho (stejnosmerneho?) magnetickeho pole
nepatrne intenzity a rozpustnost hydrogenuhlicitanu se zvysi ?
Kam zmizi ten dosavadni ?
Neni kovova trubka Faradayova klec ?
Nehrozi nahodou, ze si na HW listu budeme vymenovat recepty na odvar z
netopejra ze ne ?

Zdravi Petr Kubac