fázový závěs a čistota výstupního signálu

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Říjen 8 21:20:46 CEST 2011

predstavte si VCO (alebo aky mate oscilator) ako bicykel. Kolesa nema
uplne perfektne tak ked sa na nom jazdi drnca (fazovy sum) a riaditka
nie su perfektne vyrovnane takze zahyba (s casom uchadza mu frekvencia).
Co robi to PLL je nieco ako ked drzite riaditka. Udava tomu bicyklu
smer. Cim je slucka okolo oscilatora silnejsia tym rovnejsie ten bicykel
pojde poceste, ale drncat bude stale rovnako.
Predtavte si teraz ze nebudete drzat riaditka stale, ale budete
usmernovat riaditka len raz za cas, povedzme raz za sekundu, alebo za
raz za minutu. To zodpoveda tym casovym konstantam filtra v PLL. Cim
rychlejsie bude slucka fungovat tym viacej nedokonalosti oscilatora
potlaci.
Ak silne obmedzite sirku pasma tak sa vam bude oscilator trajdat po
svojom a vystupna frekvencia bude kolisat. Vo vystupnom spektre sa
objavi vsetko az do limitu ktory reguluje slucka.
Rozmyslal som aku paralelu vymyslet na tu referencnu frekvenciu. Fazovy
sum referencneho oscilatora sa nasobi pomerom frekvencii medzi
referenciou a generovanou frekvenciou, vo vasom pripade mozete ocakavat
faktor vyse 50 tisic.
Mozno sa to da prirovnat k tomu ako casto sa pozerate do mapy. Ked len
zriedka tak vasa cesta je velmi volna, chodite z lava do prava a na
spravny smer sa synchronizujete len malo kedy.
Ak bude referencna frekvencia ovela vyssia tak sa do tej mapy pozerate
velmi casto a udrzujete spravny smer len s velmi malymi odchylkami.
Ak je moj vyklad velmi primitivny ospravedlnujem sa. Nic lepsie ma
nenapadlo.
b.