PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Říjen 3 23:42:44 CEST 2011

Neznasam to slovo "efektivne", to patri skor do slovnika manageroidnych typov. Technik vie, ze problem ma mnoho tvari a ze neexistuje univerzalne dokonale riesenie.

A na posudenie vhodnosti zvoleneho riesenia musi aspon ramcovo poznat vsetky alternativy, musi vediet odhadnut ich "cenu" (a to nielen tu rukolapnu, momentalnu, kratkodosahovu), a musi mu byt jasne, ake mechanizmy a rizika sa za tou-ktorou volbou schovavaju. Na taketo nieco sa zrejme inak ako praxou neda dospiet; najlepsie, co skola moze v tomto smere dat je, je *zakladny* prehlad toho, co a ako a preco.

Ako vravim, musite sa rozhodnut, co tym studentom chcete dat. Ak je to dobry pocit z rychleho vysledku a nadej, ze sa student v buducnosti sam dopracuje k potrebnym vedomostiam, tak prosim, 32-bity su vase, spolu s "namakanym" prostredim, rozsiahlymi kniznicami ci priamo predzutym kompletnym OS, preco nie.

Ak vsak ide o skupinu studentov ktori uz aspon trocha vedia co chcu, tak zakladne principy sa najlepsie vysvetluju na jednoduchych prikladoch 8-bitov s relativne jednoduchym kompilatorom a citatelnym asemblerom; a nie na komplikovanom SoC, kde sa bez sofistikovaneho kompilatora a bez rozsiahleho uvodneho nastavovania a vyplnania zo tucta roznych veci (co sa sice obvykle udeje "poza chrbat", o com vsak odbornik musi vediet) neda urobit vobec nic.

Ja chapem, ze to je nepopularny nazor, a nebol by zo mna dobry ucitel.

wek