napajeci kabel do auta k mobilu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 3 22:09:31 CEST 2011

http://androidforum.cz/usb-nabijeci-kabel-t9120.html

Tady je takova hodne neodborna debata, ale konci to tim, ze ten borec se Samsungem
podle rady prozkratoval datove piny a funguje mu to dobre.

PL

**************************************

From: David Belohrad

Kdyz uz jsme tak u tech hezkych konverzaci o bateriich v mobilech:

mam CL nabijeni do auta pro samsung galaxy S. Mel jsem za to, ze kdyz je telefon v aute zapnuty na tuto nabijecku, tak se v pohode nabiji a nikdy se nemuze baterka vybit. Jake bylo ovsem me
prekvapeni, kdyz pri pouziti navigace se telefon take vybije, i kdyz mnohem pomaleji.

O to zvlastnejsi mi prislo, ze kdyz nabijim telefon z klasicke nabijecky na 220V (take pres uUSB jako v pripade nabijeni z auta), a zapnu navigaci, telefon se _nikdy_ nevybije a naopak se porad nabiji.

Hodne jsem premyslel proc to tak je (hlavne proto, ze se teda ten telefon neda pouzit jako navigacka protoze i pres pripojeny kabel k palubni zasuvce se stejne vybije), napadlo me, ze "mozna" ten
standardni 220V nabijeci kabel ma pripojeno vic uUSB pinu na +5V a tim docili, ze se telefon prepne do nejakeho jineho (rozumej rychlejsiho) nabijeciho modu. Taky me napadlo, ze mozna je to tim, ze ten telefon si nedovoli cucnout vic z kabelu nez je povolena norma na USB zarizeni bez enumerace (myslim, ze 100mA max, po enumeraci 0.5A) a 'kdyby' nahodou ten sitovy kabel mel spojeno vic pinu na +5V na to uUSB, mozna ze si ten telefon dovoli cucnout vic. Nebo me taky napadlo, ze mozna ti pitomci zase nepocitali s tim, ze se ten telefon muze takto pouzit, a proste je to jenom nahoda, ze mi to s normalnim 220V kabelem funguje.

Nejake napady nez se pustim do toho 220V kabelu?

d.