Re: Re: Re: PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pondělí Říjen 3 18:35:19 CEST 2011

> A pak se clovek divi, ze ma 8GB RAM v masine a bezi to pomaleji, nez Win 3.1
> se 2MB :)

Takhle jsem to vůbec nemyslel. Jejich kód byl krátký, přehledný, rychle napsaný, rychle běžící, bez chyb. Akorát prostě potřeboval třeba 10x víc RAM. Takže otázka není jestli jsou to paka, ale jestli ta paměť a spotřebovaný elektrický proud navíc je levnější než práce programátorů, kteří by program vypiplali, odladili a udržovali. Pokud nemá aplikace běžet na miliónu počítačů, velmi často je HW levnější než lidská síla.

Velmi důležité je dnes, jak rychle jsou schopni produkt dodat a jak bude chybový. Že budou potřebovat dokoupit do počítačů RAM není pro zakázkový software až tak důležité.

Pokud nezměním uvažování a budu optimalizovat do zblbnutí, tak si za pár let psaním běžného SW na chleba nevydělám.

Vojta Bubník