PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Říjen 3 12:35:43 CEST 2011

Kazdy bude obhajovat riesienie, ktore pouziva on sam. Kedze dlhe roky
fungujem na jednocipoch od Microchipu, bola pre mna prirodzena cesta
na 16/32 bity od nich a citim sa byt tak nejak kompetentny vyjadrit sa
k tomu zoznamu plusov a minusov PICiek...

Obskurna architektura... ani nahodou. 16-bitove PIC su oproti
osembitom uplne prehladne a ciste, krasne sa programuju v asm. Vsade
samy flat memory space, ziadne vynimky, 16 registrov. V porovnani
trebars s 51 je to jednoduche a prehladne. Je to jeden vyrobca, to je
pravda, ale u ARMov je to to iste, ako sa zmienim dalej.
32-bitove si MIPS, takze ziadna obskurna architektura. MIPSy sa
pozuivaju dlhe roky a je velmi pravdepodobne, ze doma ich mate v
spotrebnej elektronike jeden alebo viac kusov.

Vyvojove prostredie je IMHO skvele. Neda sa to porovnat trebars s
Keilom pre ARM-y, ale zas Keil sa neda porovnat cenovo, nakolko MPLAB
alebo MPLABX pre Windows/Linux/MacOs a kompilatory su zadarmo v
zakladnej verzii s obmedzenymi optimalizaciami. Kto chce vyzmykat z
kompilatoru poslednych par percent optimalizacii, moze si priplatit.
Kazdopadne s MPLABom robim ako kedy 2-12 hodin denne.

No a s tym proprietarnym riesim jednej firmy... to iste mate u ARMov.
Pokial budete pouzivat ARMy trebars od NXP a oni sa jedneho dna
rozhodnu, ze to zabalia, ste v loji. Musite si zvolit novy ARM,
prerobit dosku, prepisat HW zavisle casti kodu, novy HW otestovat, ist
na EMC testy... To, ze mate pre vsetky ARM jadra rovnake GCC, vas
nespasi.
Ked mne raz jedneho dna Microchip prestane vyrabat PIC32, je to to
iste. Pouzijem nejaky ARM, najviac prace bude s prerobenim a
otestovanim HW. Ze sa zmeni nejaky blby kompilator mi je ukradnute.

Mate tam jeden plus, ze su PIC v CR rozsirene... co ja viem, ani nie.
SU rozsirene male osembity u studakov, ktori to patlaju s
programatormi na paralelny port, ale 16/32 bity su pomerne malo
rozsirene, nakolko marketing vyrobcov ARMov funguje dobre a tak ako sa
kedysi ludia vrhli na jedinu spravnu platformu AVR, teraz je to ARM.

Takze tolko odo mna.

J.S.