Cesta na PCB jako vedeni

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Listopad 21 21:37:49 CET 2011

Jasne ze nie, na to su predsa tie kvalifikovane odhady.

Odhadovat uz vieme, uz len najst toho kvalifikovaneho... :-)

Ja by som sa vsak este chcel vratit k tym hranam. Lebo mne je ta furierka, akokolvek som neschopny si to sam zratat, aspon ako tak teoreticky jasna, ale nie je mi jasne, odkial sa beru tie casy na hrany.

Aj k tej najprostejsej teorii, t.j. ze ten vystup je dokonaly spinac s nejakym idealnym odporom (k comu sa v tych medznych pripadoch zrejme ani tie MOSFETy nepriblizuju, ale nech je to pre jednoduchost tak), mi stale chyba ten druhy prvok, t.j. zataz, ktora sa bohorovne zvykne prehlasit za kapacitu ekvivalentnu 15pF alebo tak nejak - a to pritom to uz rozhodne ani nahodou nie je pravda. To je podla mna dost obdobny problem ako odhadnut, kolka harmonicka a z coho harmonicka.

Ja viem ze existuje aj exaktna cesta, IBIS a SPICE a FEM simulatory a cojaviemcoeste, ale bavime sa zatial o tych kupeckych poctoch, pardon, kvalifikovanom odhade.

wek