1-wire sit k cidlum DS18B20 - poradte prosim

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Sobota Listopad 5 13:14:25 CET 2011

Záleží na tom, k čemu to bude připojené. Jestli k nějakému zařízení, k
PC nebo k notebooku. Záleží na tom, jestli ten COM dává dostatečné
napětí, což bývá u některých notebooků dost ošizené.

10m je docela dost. To bych určitě natahal nějakým stíněným kabelem, a
pokud možno tak raději použít napájení.

Také záleží na tom, jak hodně ti budou vadit chyby. Mě to měřilo teplotu
na http://xanadu.khnet.info. Pokud tam byly jenom 2 teploměry, tak to na
cca 3m dlouhém stíněném kabelu s parazitním napájením hodilo chybu tak
2x za měsíc (měření po 1 minutě). Připojené je to k wrapu, který má
sériový port s napětím cca +-7V.

Když jsem dodělal měření vlhkosti a DS18B20 vyměnil za HIH-4000 +
DS2438, tak mi to při parazitním napájení házelo chyby 2x za den, takže
jsem to musel předělat na normální napájení.

Různá délka kabelů nemá na chyby vliv, ale čím delší kabel, tím častější
chyby.

Do serveroven naší sítě jsem dělal několik desítek těchto čidel s různou
délkou kabelů asi do 7m, a ty dlouhé hází chyby. Ale v tomto použití to
celkem nevadí.

Chyby jsou takové, že to načte hodnotu přes 100"C, takže se to dá
eliminovat. RRDTOOL, který vytváří tabulku a grafy je nastavený tak, že
hodnoty nad 45"C zahazuje.

--
Ales Filip
http://xanadu.khnet.info