1-wire sit k cidlum DS18B20 - poradte prosim

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Listopad 5 12:09:44 CET 2011

Mam v planu udelat provizorni merici pracoviste pro zjistovani teplot v
mistnostech starsiho domu. Cilem je zhruba urcit tepelne ztraty objektu
(zaznam vnejsi a vnitrnich teplot pri konstantnim topnem vykonu v
jednotlivych mistnostech a pozdejsi vyhodnoceni).

Na zmineny ucel hodlam pouzit cidla Dallas/Maxim DS18B20. Sit bude
pravdepodobne mit topologii typu hvezda, pouzivat se bude cca okolo 5
cidel. K tomu mam par dotazu:

1) je vhodne mit ramena hvezdy stejne delky? Z impedancnich duvodu
nejspis ano...

2) ma nekdo vyzkouseny kabel pro tyto ucely? V datasheetech doporucuji
tusim std. ethernet CAT 5, zda se mi to ale zbytecny luxus (8 zil pro
1-wire). Chce to neco s co nejmensi kapacitou a za male penize, bude to
jednoucelova zalezitost. Delka ramen hvezdy by byla odhadem max. 10
metru. Ruseni v miste bude zanedbatelne (dum bude nepouzivany a nepobezi
tam krome topeni nic).

3) je nutny stineny kabel? Napadl me krouceny par, nemam momentalni
prehled, ale zvonkove ci telefonni draty tohoto typu byvaly k mani levne.

4) nebude problem s parazitnim napajenim cidel? Tzn. jestli radeji
rovnou nepouzit GND, data a Ucc zvlast.

5) nejake dalsi postrehy ci pripominky?

Hledat umim (jak znamo) a materialu uz mam dost, jde mi skutecne o
osobni a konkretni zkusenosti ci nazory.

Diky

Jirka