[OT] Vaha vzduchu ?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Listopad 3 15:29:58 CET 2011


No ja nevim, kdzy jsem pred pul rokem kupoval nove stare auto (Volvo 850 Tdi), 
tak mi na Volvoklubu rikali "podivej se tam, co je tam od Bosche - a co tam 
je, to ti odejde". No a je toho tam pozehnane, a co nebylo vymenene, odchazi 
(vaha vzduchu. ridici jednotka ABS, ridici jednotka klimy a tak podobne, same 
nepodstatne zalezitosti). 

Takze ja bych Bosche (navic nejcasteji Made in France) nechtel ani zadarmo.

Pavel Kutina


Dne Čt 3. listopadu 2011 14:38:21 ferman na centrum.cz napsal(a):
> Kdyz jste narazil na repasi.
> Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah vzduchu.
> Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych
> tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze vystupem
> je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v ruznych obsazich
> a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich pribub.
> Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa vzduchu a na
> tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo. Krome spravneho mereni
> hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme tu svou
> vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela
> vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne chovani a
> nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)
> 
> Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u nafty
> vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt jedno.
> Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale znateto,
> kdyz  bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)
> 
> Ferman
> 
> 
> 
> 
> 
> ______________________________________________________________
> 
> > Od: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
> > Komu: <hw-list na list.hw.cz>
> > Datum: 03.11.2011 13:33
> > Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
> >
> >Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k tomu prý
> >nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné věci.
> >Prostě repase na kšeft...
> >
> >Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik se na
> >té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
> >Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
> >
> >Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse engineering) a to
> >včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
> >originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými materiály...
> >
> >Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
> >nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na testy).
> >
> >No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
> >
> >---
> >Jirka
> >
> >> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak hloupe je to
> >> zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam si ze
> >> bych se tomu trochu podival na zoubek. Nebadal jste nekdo v teto
> >> oblasti?
> >> 
> >> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se zahrivaji
> >> na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho ochlazovaji by
> >> melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element. Teoreticky
> >> jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri
> >> ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny,
> >> presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon. Po vymene vahy vse
> >> OK.
> >> 
> >> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic nemohu najit.
> >
> >_______________________________________________
> >HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> >Hw-list na list.hw.cz
> >http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list