[OT] Vaha vzduchu ?

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 3 14:38:21 CET 2011


Kdyz jste narazil na repasi.
Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah vzduchu. 
Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze vystupem je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v 
ruznych obsazich a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich pribub.
Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa vzduchu a na tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo.
Krome spravneho mereni hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme tu svou vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne chovani a nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)

Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u nafty vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt jedno.
Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale znateto, kdyz  bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)

Ferman





______________________________________________________________
> Od: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
> Komu: <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 03.11.2011 13:33
> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>
>Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k tomu prý
>nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné věci.
>Prostě repase na kšeft...
>
>Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik se na
>té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
>Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
>
>Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse engineering) a to
>včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
>originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými materiály...
>
>Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
>nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na testy).
>
>No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
>
>---
>Jirka
>
>> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak hloupe je to zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam si ze bych se tomu trochu podival na zoubek.
>> Nebadal jste nekdo v teto oblasti?
>>
>> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se zahrivaji na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho ochlazovaji by melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element.
>> Teoreticky jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny, presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon.
>> Po vymene vahy vse OK.
>>
>> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic nemohu najit.
>
>_______________________________________________
>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>Hw-list na list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list